Veelgestelde vragen

Vragen over het verblijf (scroll voor algemene vragen naar beneden)

Wat moet ik meenemen als ik de hond kom brengen?
Het is belangrijk dat u het entingsboekje of het paspoort van de hond meeneemt. Op die manier kunnen we bijvoorbeeld zien of de hond de juiste entingen heeft gehad. Let op: deze cocktailenting is wettelijk verplicht als een hond naar een pension gaat. Een mand of kleed, de riem en het voer hoeft u niet mee te nemen. We hebben zelf een grote voorraad manden, kussens en kleden. Omdat de honden in groepjes de vakantie doorbrengen in het hotel kunnen we niet garanderen dat kleedjes de vakantie overleven of manden onbeschadigd geretourneerd worden. We nemen deze daarom niet aan.

Hoe worden de roedels samengesteld?
Roedels, groepjes, worden samengesteld op basis van karakter, energiebehoefte, leeftijd en formaat. Zo zal een Maltezer niet in een slaapkamer met een Duitse dog of Ierse wolfshond worden geplaatst. Ook plaatsen we een senior hond niet met een pup van enkele maanden. De energiebehoefte is compleet anders. Tijdens het intakegesprek krijgen we alvast een beeld van de behoefte en het karakter van uw hond.

Mijn hond krijgt medicijnen; is dat een probleem?
Vanzelfsprekend is dit geen probleem. We vragen u de originele verpakking van de medicijnen mee te nemen.

Zijn er honden die jullie niet aannemen?
De honden verblijven bij Hond Centraal in roedels en zijn dus altijd samen met soortgenoten tijdens het verblijf. Het is daarom belangrijk dat de hond goed gesocialiseerd is en met andere honden kan omgaan. Niet alle honden zijn geschikt voor roedelopvang. Omdat we iedere hond een comfortabel, fijn en veilig verblijf willen bieden zullen we dan ook tijdens het intakegesprek beoordelen of de hond in de roedel opgenomen kan worden. Zo niet dan kunnen we andere pensions aanraden die meer op de traditionele wijze werken met privé binnen- en buitenkennels.

Wat gebeurt er als mijn hond ziek wordt tijdens het verblijf?
Uiteraard houden we de gezondheid van onze gasten continu in de gaten. Indien nodig zullen we met de hond naar de dierenarts gaan of bezoekt de arts het pension. De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening. Bij ernstige gezondheidsproblemen proberen we u (telefonisch) te contacten.

Is een loopse hond welkom in het pension?
Is uw hond loops of vermoed u dat de hond loops gaat worden? Dan zullen we haar helaas niet kunnen plaatsen in het pension. De hormoonhuishouding van een loopse hond, alsmede die van de aanwezige reutjes, zorgt ervoor dat er geen sprake meer is van een rustige roedel. Wordt de hond onverhoopt loops in het pension? Dan kan, ondanks alle voorzorgsmaatregelen die we nemen, toch een dekking plaatsvinden (het is zo gebeurt…). Hiervoor is Hond Centraal niet aansprakelijk, de verantwoordelijkheid ligt bij de klant.

Mijn hond krijgt een specifiek dieetvoer, kan ik dit voer meegeven?
Vanzelfsprekend. Normaal gesproken krijgen alle honden voer van A-merken, door ons verstrekt. Krijgt uw hond vanwege een allergie, aandoening of dieet een specifieke voeding? Geef dan voldoende voer mee voor de duur van het verblijf in het pension.

Is een roedelopvang geschikt voor jonge honden en pups?
Zeer zeker; we raden zelfs sterk aan om een pup een tijdje door te laten brengen in een roedel in het pension omdat het zeer waardevol kan zijn in het socialisatieproces. Een pup moet op jonge leeftijd goed gesocialiseerd worden, leren hoe om te gaan met andere honden. Een harmonieuze roedel honden is wat dat betreft de beste leermethode. De pup leert zo het beste hoe hij andere honden moet benaderen en leert bijvoorbeeld grenzen kennen. Honden zijn groepsdieren en leren van de roedelgenoten.

Is er 24 uur per dag toezicht?
Absoluut; er is altijd een dienstdoende dierverzorger die toezicht op de honden houdt.

Ik heb meerdere honden; kunnen ze samen worden geplaatst in het hotel?
Dat kan zeker; we raden u wel aan om op tijd te reserveren. Per hotelkamer en roedel zijn er maar een beperkt aantal plaatsen. Met name in periodes als de schoolvakanties is het pension drukbezet. Reserveer dus spoedig.


Algemene vragen

Hoe kan ik betalen?
Betalen kan als u de hond komt brengen (via pin) of op factuurbasis volgens de betalingsvoorwaarden.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Alleen in de maanden juli en augustus brengen wij 25 euro annuleringskosten in rekening. Hoe kan ik een bevestigde reservering wijzigen? Neem even telefonisch of via mail contact met ons op. De contactgegevens staan vermeld op de Contact-pagina.

Ik heb spontaan besloten om een weekje langer op vakantie te gaan. Kan dat?
Neem in dit geval zo spoedig mogelijk even contact op zodat we direct de beschikbaarheid kunnen checken. Met name in de vakantieperiodes is het pension drukbezet. Buiten die periodes is het bijna altijd wel mogelijk.

Kan ik het pension komen bezichtigen?
Absoluut! We zijn trots op ons pension en laten u graag zien waar uw hond zijn of haar vakantie kan gaan doorbrengen. Om de aanwezige gasten niet te storen en de roedel rustig te houden is het niet mogelijk de verblijfsruimte te betreden. Wel kunnen we vanuit de receptieruimte ons pension laten zien. Een bezoekje is uitsluitend op afspraak; neem even contact met ons op via de Contact-pagina.